İzmit Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet, Fas’ın Tanca kentindeki UCLG Dünya Kongresi’nde İzmit’in sosyal ve katılımcı belediyecilik modelini anlattı.
Kocaeli’nin kalbi İzmit’te hayata geçirdiği kadın, genç, çocuk ve sosyal odaklı projelerle adından sıkça söz ettiren İzmit Belediye Başkanı Fatma Kaplan Hürriyet, kentin yerel yönetim vizyonunu uluslararası boyuta taşıdı. Başkan Hürriyet, dünya genelindeki yerel ve bölgesel yönetimlerin en üst çatı kuruluşu olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı’nın (UCLG) Fas’ın tarihi ve stratejik liman kenti Tanca’da düzenlenen görkemli Dünya Kongresi’ne katıldı. Küresel ölçekte yüzlerce belediye başkanı ve yerel liderin yer aldığı zirvede, İzmit’in başarı hikayesi dünyaya anlatılıyor.
“Kadınların ve Gençlerin Güçlü Olduğu Kentler İçin Çalışıyoruz”
Zirve kapsamında düzenlenen panellerde ve çalışma gruplarında İzmit Belediyesi’nin katılımcı bütçe, kadın istihdamı, gençlik merkezleri ve sosyal yardım ağları konusundaki yenilikçi yaklaşımlarını aktaran Başkan Hürriyet, şu ifadeleri kullandı:
“Fas’ın Tanca kentinde düzenlenen UCLG Dünya Kongresi’ndeyiz.
Dünyanın farklı kentlerinden yerel ve bölgesel liderlerle bir araya geldiğimiz bu önemli buluşmada, İzmit’imizin eşitlikçi, katılımcı ve sosyal belediyecilik anlayışını uluslararası alanda temsil ediyoruz.
Kadınların ve gençlerin kamusal hayata, demokratik süreçlere daha güçlü katıldığı kentler için çalışmaya; İzmit’in deneyimini dünya kentleriyle paylaşmaya devam edeceğiz.
Gülümse İzmit 🙂”








